9 lutego 2011

Kiedy Twój bank rozpozna Cię po głosie?

Kiedy Twój bank rozpozna Cię po głosie?

Autorem artykułu jest Doradca Doradca



Zaawansowana technologia wkracza wielkimi krokami do instytucji finansowych. Kiedy spojrzeć na zmiany, jakie wprowadziły niektóre instytucje w ciągu ostatnich 24 miesięcy,

okaże się, że w większości miały one związek z obsługą klientów. Karty zbliżeniowe, dodatkowe funkcje w bankomatach ułatwiające ich obsługę osobom niepełnosprawnym czy te znacznie ułatwiające deponowanie gotówki w wpłatomatach czy bankomatach z taką samą opcją.

Słychać inaczej

Już wkrótce, być może w czasie krótszym niż 2 lata, bank w którym mamy na przykład konto osobiste będzie mógł rozpoznać nas po sposobie w jaki mówimy. Technologia identyfikacji głosem umożliwia dokonanie zidentyfikowanie i weryfikację osoby dzwoniącej poprzez infolinię instytucji lub firmy wykorzystującej takie rozwiązanie.

Zastosowanie biometrii głosowej może być wykorzystane w sytuacji, kiedy będziemy chcieli sprawdzić stan konta. Funkcjonalność ta znajdzie także zastosowanie w sytuacji, naszego połączenia telefonicznego z infolinią banku i rozmowie o osobistych informacjach na przykład o kredycie hipotecznym, karcie kredytowej czy lokatach terminowych.

Działa sprawnie

Identyfikacja osoby na podstawie cech jego głosu na wysokim poziomie proponuje kilka firm na całym świecie. Instytucje korzystające z tych rozwiązań to między innymi firmy telekomunikacyjne, dostawcy usług medycznych, przedsiębiorstwa, organy ścigania i agencje rządowe znajdujące się na całym świecie, od Ameryki Północnej po Nową Zelandię.

Dla klienta i dla banku

Jak deklarują przedstawiciele firm wdrażających biometrię głosową, są to rozwiązania bezpieczne dla klientów. Czas pokaże jak te rozwiązania funkcjonują w praktyce, bo skrócenie czasu rozmowy telefonicznej brzmi obiecująco, natomiast nie może się to odbyć kosztem bezpieczeństwa.

Cel jaki banki sobie stawiają wdrażając biometrię głosową, to usprawnienie czasu logowania do banku z kilkudziesięciu do kilku sekund. Pozwoli to zmniejszyć czas obsługi klientów, a tym samy zwiększyć wydajność i zmniejszyć koszty banków?

W chwili obecnej z informacji uzyskanych wiemy, że prace nad zastosowaniem technologii identyfikacji głosem prowadzą min. PKO BP, Deutsche Bank PBC, a także BZWBK i Bank Polskiej Spółdzielczości.

---

Zapraszam serdecznie na stronę internetową po dodatkowe porcje korzystnych rozwiązań.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz